Huub in Zuid Afrika!

Een draak van een berg (vervolg)

Mijn verhaal staat niet helemaal volledig op de andere blog , dus vandaar dit vervolg;)

Drakensberg.
Afgelopen weekend ( 18-20 feb) gingen Simon en Rick naar Zambia op bezoek bij vrienden. Felice en Wendy hadden een meidenweekend, dus ging ik met andere huisgenoten opstap. We gingen naar een gebied ongeveer 500 km van Pretoria. Drakensberg is een natuurgebied waar veel toeristen op af komen om te hiken. Dat was ook ons plan.
Halverwege de heenweg begon de auto ineens vreemd te doen. We hoorden af en toe een tokkend geluid bij het linkervoorwiel. Op dat moment konden we echter gewoon doorrijden en kwamen we rond 11 uur aan in de Inkosana Lodge. Dit tokkend geluid zou op het einde van de trip nog gevolgen hebben, maar daar later meer over…
Bij de Inkosane lodge stond een beveiliger ons op te wachten (die we later op de avond en zat-avond wijn gaven, waar hij nogal blij om was. \

Zaterdag werden we om 10 uur wakker en hebben we 6 uur gehiked door de bergen. Boven aangekomen hoorde je niks behalve wat wind en krekels. Het landschap had een soort van Lord of the Rings uitstraling. Op de terugweg begon het te onweren en te regenen. Normaal is dat niet echt relaxt als je in open weiden loopt, maar nu was het meer een toevoeging aan de ervaring
J. Na we terugkwamen van de trip doken we bij de lodge meteen in het natuurbad wat een uitzicht had op alle omringende bergen. Daarna de warme douche die heel relaxt is als je 6 uur gelopen hebt. ’s Avonds kwam de rooibos wijn weer te voorschijn.

foto's drakensberg

Zondag hebben we ook gehiked, gezwommen in een super mooi meer en langs zandrots bergen gereden die door de zonsondergang rood werden.

En toen de terugreis….
Zoals gemeld hadden we de hele trip last van een tokkend geluid aan het linkervoorwiel. Af en toe kwam het opzetten en dit kon je zelfs aan het stuur voelen. Na gebeld te hebben met de auto maatschappij werd ons gemeld dat we gewoon terug konden rijden zonder gevaar. Jaja.

Maar toen..

We moesten nog 30 km rijden, we reden net op de snelweg in Johannesburg , toen ineens iets hard op het wegdek terecht kwam. Ik gaf gas, maar de auto weigerde. Terugschakelen hielp ook niks. Houston we’ve got a problem. Automatisch zette ik de auto langs de snelweg waar geen vluchtstrook was. Na een half uur was de batterij dood waardoor we ook geen waarschuwingslicht meer hadden. Uitstappen dan maar, langs de kant wachten en hopen dat er geen dronken automobilisten langs komen.

Daar stonden we: om half 11 ’s avonds op een geimproviseerde vluchtstrook zonder licht in Johannesburg met townships om ons heen. Lena vond het een goed plan om achter de auto te schuilen voor rovers haha!. Ik was eigenlijk niet echt angstig omdat hulp onderweg was, die al snel kwam.

De car rental company die ons kwam oppikken was echt heel relaxt. Hij bracht ons naar huis en regelde voor Lena een auto die de volgende ochtend om half 8 gebracht zou worden.
Wat een maf einde voor een geniaal weekend!.

Tim

Ha Naef,

Allereerst heule mooie foto's, potverdomme wat maak jij daar allemaal mee!
Leuk om te lezen allemaal, ga zo door.

Nog veel suc6 daar,
ennuh ich drink dur eine van dich in Limburg euver een waek he?!

Groet,
Tim

Babette

Huubje,
Vanaf mijn computertje in het Laurentius ziekenhuis ben ik aan het genieten van je avonturen.
Auto;s die het begeven, ik weet er alles van.
Heerlijk dat je je zo vermaakt.
En ik ben jaloers op je U2 concert, bahbah mazzelaar.
Ik moet nu helaas weer verder met een patienten verslag, maar gelukkig is het bijna carnaval en heb ik een paar dagen vrij. Iets wat jij moet gaan missen, haha. Ik moet toch iets zegge om je een beetje jaloers terug te maken.

Geniet van je tijd daar en twee kusjes van de meiden;)
xx Babet

oome janne zelluf

komp ik moe en kepot gewerk thuis van mijn zware werk, vindt ik jou berichte op de compjutermail. Dus ben ik direk aan het leze en kijke geslage. wat is het leve voor jullie daar in Suid Africa toch spannend en hart en ook nog gevaarlijk, maar goed dat jij zo'n stevige onverschrokken sterke beschermende edelmoedige jongeheer bent! Fantaschtische fotoos! prachtig wat een genieten, als dat in onze jonge tijd ook gekund had, dan zou ik er wellicht over nagedacht kunnen hebben eventueel ook zo'n avontuur als belevenis tot mijn persoonlijke ervaringenrepertoire te kunnen rekenen. Huub, pas vooral goed op jezelf en al die mensen die je moet bescherme. Doe goed je best ben ijverig en kom zeker wel met een goed rapport thuis! De groeten van oome Jannne geheel en al zelluf.

Lisan

Joww Huub!

'T klinkt echt super allemaol! Bun veurnamelijk jaloers op de leeuwtjes knuffelen en U2 :P
Ohjoa.. en 't gooje wear! Hie waas 2 oavende geleje sjneej!
Nog veul plezeer en neet te hel werke!

X

tante Wies

Ha Huub, wat een prachtig verhaal.

Huub jij hebt een fototalent, wat een prachtige, prachtige foto's.
Dikke kus van Wies

Marja Willems

Hey Huub,

Leuk dat je weer in de pen geklommen bent, maar wij genieten vooral van je mooie foto,s, nee mooi is niet het goeie woord, ze zijn super, ik sluit me bij de vorige spreker aan, je hebt echt talent.
Wij zijn vooral wat foto's betreft heel blij met jou en Felice, want als we 't van onze dochter moeten hebben, dan hebben we niet veel ha ha.
Schoub mer ns op uhm!!
Nog veel plezier
Groetjes Marja

mam gertie

Wouw Huub, geweldig!!!det weurt weer ein oetzeuke veur in de keuke, op linne!!!pap en ich höbbe genaote van dees sjitterende fotoos en dien versjlage.........mer good det veer neet alles wete...dan duit men gein oug meer toe..haha. Dieke kusX

Rian

Geniale foto's Huub, helemaol te gek! Nice life, nice watch, nice omgebung und gutenmorgen sonnenschein! Ga zo door und braaf sein he :) hihi, xx

Truike

Hub vanmorge mit groep 4 de foto's weer bekeke op ut digitale bord. waaauuwww... oooohhh... waaaauww .. en terech !!
Doe bus pas ein maondj weg :s zo sjnel geit det noe aug weer neet.

Dit weekend hubbe we bontjeaovend en receptie dus det waert weer ein knalweekend..

Diek knuffel dien zus

de Snellies

Ha dae Huub

es ver die foto's zo zeen dan hubs se ut mer drok mit dien stage! Ut woor toch fysiotherapie of.......

Prachtige foto's en verhaole, laot ut uch good gaon dao.

Groetjes Dick en Ria

Maurice Sentjens

Hey Huub Holland Huub,

Herstikke sjiek waat des dich doa allemoal met maaks zegk!! Prachtige foto's!! Veul plezeer nog doa en ich drink der waal eine mieer met dees vaseloavundj-daag!!
Grtzzz Maurice

tante Detje

Huub, wat weer een foto's en verhaal, de mooiste vind ik die zw/wit van olifant, maar ook waar je in de wei staat met hoedje en tegen die grote berg aankijkt...waauuww..hoe nietig we zijn.
Jouw 2e beroep fotograaf, ze zijn erg goed xxGenietxx je peettante. Pas een beetje op en vooral op de meiden.xx

diene pap

Ha Hubsche, mam en ich höbbe zonet nag get fotoos bekeke dies doe op 12 maart höbs gemaak. In ein woord: formidabel !!!!! Zo kriege veer ein good 'beeld' van wo das doe euveral haer geis, én veural van kins geniete !!! Onvergaetelikke momenten veur dich en dien reisgenote. Ouch de fantastiese fotoos van Soweto, en dan veural van de kinger en luuj make heel veel indruk op òs ! Op 't moment das doe dit leus bös wellich net teruuk van weer ein indrukwekkende reis ( nao Mozambiek en de Bivane Dam en in Kwazulu Natal. Zéér benuujd nao dien belaevenisse zeen veer én natuurlik de fotoos ! Hie in Postert is de lente noe ech begonne. Alles weurd weer greun. Lekker is dat, mer veer kinne nag neet naksj in ein "Bitte ein Bitt "aope auto zitte, wies doe ! En ongertösje is 't in ein anger Afrikaans land, Libië, oorlog. Zjwaor bombardemente door de NATO. Geniet doe mer zo lang esse kins, mer num gein onneudige risks. "t geit dich good jong. Dikke kus van mam, en sjrief mer weer ins gauw. Apropos kaarte: bedank veur die 2 en 't kleine olifantje ! Hersjtikke leuk. 'T haet ein prominent plaetske inne kamer gekrege. Hojje. Pap.